Yhdistys

Pääkaupunkiseudun omaishoitajat ry on omaishoitajien tuki- ja edunvalvontajärjestö. Neuvomme omaistaan hoitavia, kehitämme omaishoidon tukitoimia ja järjestämme vertaistoimintaa Helsingissä ja Vantaalla.

Y-tunnus 1562283-0

Yhdistyksen strategia ja arvot

Pääkaupunkiseudun omaishoitajat ry:n toiminnan keskiössä on aina omaishoitajaperheiden hyvinvointi. Lue lisää

Yhdistyksen toiminnan perustana toimivat arvot kumppanuus, yhdenvertaisuus ja uudistuminen.

Toimintasuunnitelma

Pääkaupunkiseudun omaishoitajat ry – Toimintasuunnitelma 2023

Vuosikertomukset

Pääkaupunkiseudun omaishoitajat ry – Vuosikertomus 2023

Pääkaupunkiseudun omaishoitajat ry – Vuosikertomus 2022

Pääkaupunkiseudun omaishoitajat ry – Vuosikertomus 2020

Pääkaupunkiseudun omaishoitajat ry – Vuosikertomus 2019

Pääkaupunkiseudun omaishoitajat ry – Vuosikertomus 2018

Historian havinaa

Retrolehteen on koottu Polli-jäsenlehden kirjoituksia 1998–2018.

Mikä ihmeen Polli?

Nykyinen Omaishoitajaliitto perustettiin 1991 nimellä Vanhusten Omaiset ja Läheiset ry. Lempinimeksi muotoutui Volli myös siksi, että yhdistys oli Vanhus- ja lähimmäispalvelun liiton eli Vallin jäsenjärjestö.

Vuonna 1994 Vanhusten Omaiset ja Läheiset ry vaihtoi nimensä Omaishoitajat ja Läheiset ry:ksi ja lempinimi lyheni Olliksi. Kun pääkaupunkiseudulle vuonna 1998 perustettiin Pääkaupunkiseudun Omaishoitajat ja Läheiset ry, paikallisyhdistyksen kutsumanimeksi vakiintui Polli.

Vuonna 2018 Omaishoitajat ja Läheiset ry lyheni Omaishoitajaliitto ry:ksi. Samana vuonna Pääkaupunkiseudun Omaishoitajat ja Läheiset ry otti käyttöön nimen Pääkaupunkiseudun omaishoitajat ry (Huvudstadsregionens närståendevårdare rf).

Vanha lempinimi Polli on jäänyt elämään yhdistyksen verkko-osoitteessa https://www.polli.fi ja arkikäytössä.

Tilaa uutiskirje!

Klikkaa sivu sosiaaliseen mediaan. Kiitos että välität!